Kush janë “mbretërit” e derivateve të naftës në Maqedoni me 2.5 miliardë euro të ardhura?
OKTA mbetet importuesi i padiskutueshëm i derivateve të naftës dhe “Makpetrol” mbetet shitësi më i madh i derivateve. Por ka ndryshime në strukturën e mjeshtrave të oktanit. Sidomos në mesin e tregtarëve me shumicë, një prej të cilëve madje arriti të kalonte Lukoil, zinxhiri i dytë më i madh i pikave të karburantit, për sa i përket të ardhurave. Ndër shitësit më të vegjël me shumicë vitin e kaluar, RKM ishte veçanërisht befasuese, e cila falë biznesit shtetëror me EMV, bëri një vëllim dhe doli më fitimprurësi në konkurrencën e saj, përcjell FLAKA.
Ne kemi paguar mbi 2.5 miliardë euro për naftë, benzinë, autogaz dhe naftë në 2022. Vitin e kaluar mund t’i jepet me konsensus prefiksi viti i mazutit, pavarësisht se do të mbahet mend si një periudhë galopante e çmimeve të derivateve të naftës dhe një vit me pasiguri të shumta dhe inflacion tepër të lartë. Por edhe një fakt tjetër shumë i rëndësishëm! Vitin e kaluar, importi total i derivateve të naftës në vend kaloi 1.3 miliardë tonë dhe u rrit me 21 për qind krahasuar me vitin 2021.
Maqedonia, sipas të dhënave zyrtare, ka më shumë se 750.000 mjete motorike, prej të cilave mbi 600.000 janë vetura të regjistruara në komunikacionin rrugor. Pjesa tjetër janë autobusë, kamionë, makina ndërtimi dhe speciale dhe motoçikleta të madhësive të ndryshme. Dhe nuk janë të vetmit. Një pjesë e madhe e industrisë sonë përdor lëndë djegëse fosile si lëndë djegëse për produktet dhe shërbimet e saj, dhe këtë vit në skenë ka hyrë rezerva e ftohtë e sistemit elektroenergjetik – TEC Negotinë, konsumatori më i madh i naftës në Maqedoni. Dhe të gjitha këto të renditura më sipër kanë nevojë për “supën”, domethënë një shtytës për të filluar.
Dhe kjo do të thotë shumë punë për tregtarët e karburanteve, si me shumicë ashtu edhe me pakicë. Të dhënat e Komisionit Rregullativ për Energji tregojnë se Maqedonia vitin e kaluar ka konsumuar 841 mijë tonë naftë, 120 mijë ton benzinë dhe gati 220 mijë ton mazut.
Kush janë mbretërit e Oktanit?
Siç pritej, OKTA dhe Makpetrol mbeten pjesëmarrësit më të mëdhenj të tregut në tregun maqedonas të derivateve të naftës. Në atë segment dominon ish-rafineria e Shkupit dhe tani kompania më e madhe për tregti me shumicë – OKTA. Sipas të dhënave të KRRE, vitin e kaluar OKTA ka importuar 76 për qind të të gjithë importit të derivateve të naftës në vend. “Supertrade” nga Shkupi është i dyti më i madh dhe merr pjesë në import me 8,5 për qind, kurse i treti është “Lukoil” me 7 për qind. Nga kompanitë në ranglistën tonë, ndër importuesit janë Crna Reka Petrol me 2 për qind, RKM me 1.3 për qind dhe Dadi Oil me 0.25 për qind.
Makpetrol është shitësi më i madh i derivateve të naftës në shitje me pakicë sepse ka traditë më të gjatë se 75 vjet, por edhe më së shumti pompa karburanti në mbarë Maqedoninë.
Është interesante se “Supertrade” nga Shkupi pozicionohet në tregun tonë si më e madhja në mesin e tregtarëve më të vegjël me shumicë në tregun me shumicë me derivate të naftës. Këtë vit ka realizuar të ardhura mbi 200 milionë euro.
Në këtë garë, nga prapavija dhe papritur si një surprizë e madhe, në plan të parë doli kompania Dadi Oil, e cila arriti të mposhtë konkurrentët e saj Crna Reka Petrol dhe Pucko Petrol.
Kush është mbreti i naftës?
Vitin e kaluar furnizuesi i EMV me naftë, gjegjësisht TEC Negotinë dhe REK Manastir kishte një vit për të kujtuar. Fjala është për kompaninë tregtare të Shkupit RKM, e cila ka të punësuar vetëm 7 persona, e cila ishte shumë e pranishme në opinion pikërisht për shkak të kushteve në të cilat fitoi dy tenderë gjigantë për furnizimin me naftë të TC Negotinë. Ato marrëveshje i sollën kësaj kompanie një rritje të madhe të të ardhurave dhe një fitim fenomenal prej 885,714 euro për punonjës, shifër që mund ta ketë zili e gjithë industria.
Funksionimin e RKM-së e ilustrojmë përmes rritjes së konsumit të naftës, që në masën më të madhe është rezultat i funksionimit të TEC Negotinë. Maqedonia në vitin 2021 ka konsumuar 104 mijë ton mauzet, ndërsa vitin e kaluar edhe 220 mijë tonë. Dyfishimi i importit të këtij karburanti më ndotës nga të gjitha lëndët djegëse fosile të importuara tek ne është kryesisht rezultat i përfshirjes së TEC Negotinë. FLAKA
BURIMI: FAKTOR.MK