RMV, me taksi udhëtohet gjashtë herë më shumë se sa me tren, megjithëse është transporti më ekologjik

Redaksia
Publikuar nga Redaksia 18 Maj, 2022 00:27

RMV, me taksi udhëtohet gjashtë herë më shumë se sa me tren, megjithëse është transporti më ekologjik

Ndarja e udhëtarëve, sipas llojeve të ndryshme të transportit në transportin ndërurban dhe atë urban në vend, tregon rezultate shqetësuese për sa i përket emetimeve të gazeve serrë dhe pjesëmarrjes së transportit në ndotjen e ajrit. Treni si mjeti më ekologjik transport masiv të udhëtarëve përdoret më së paku, ndërsa transporti taksi ishte mjeti i dytë më i përdorur për transport publik vitin e kaluar në Maqedoni, shkruan Meta.mk, transmeton Portalb.mk.

Të dhënat e Entit Shtetëror të Statistikave (ESHS) për vitin 2021 thonë se me taksi në transportin ndërurban vitin e kaluar kanë udhëtuar 1.542.000 udhëtarë. Shumica e qytetarëve prej qyteti në qytet kanë udhëtuar me autobus – 2.451.000 udhëtarë, ndërsa trenat e udhëtarëve si mjet transporti vitin e kaluar kanë shfrytëzuar vetëm 252.000 udhëtarë.

https://datawrapper.dwcdn.net/tzstI/1/

Shifra të ngjashme janë marrë edhe për transportin urban-periferik në vend. Në transportin publik me autobus në linjat qytet-periferike vitin e kaluar janë transportuar 37.386.000 udhëtarë, përfshirë transportin publik të Shkupit. Përballë kësaj, në vitin 2021, rreth 18.213.000 udhëtarë udhëtuan me taksi në vetë qytetet. Raporti i ESHS-së në transportin e taksive në qytet regjistron vetëm kompanitë legale të taksive që në vitin 2021 kishin gjithsej 2109 makina.

Vlerësimet janë se transporti taksi në vend udhëton shumë më tepër në transportin ndër-urban dhe brenda vetë qyteteve, por për shkak se është një biznes i paligjshëm, institucionet nuk kanë të dhëna përkatëse për numrin e udhëtarëve të transportuar nga taksistët e paligjshëm.

Përndryshe, Portalb.mk dhe Meta.mk tashmë ka bërë të ditur se vjetërsia mesatare e veturave në vend në vitin 2020 ishte 19,4 vjet. Për sa i përket konsumit të karburantit, ESHS ka llogaritur se transporti taksi vitin e kaluar ka konsumuar 3248 tonelata naftë, 3033 tonelata auto-gaz dhe 408 tonelata benzinë ​​në transportin e ligjshëm të udhëtarëve. Mosha mesatare e taksive nuk dihet, por me përjashtim të një numri të vogël kompanish legale të taksive në të gjithë vendin, taksitë janë zakonisht më të vjetra.

Në disa vende, si në Mbretërinë e Bashkuar, emetimet e dioksidit të karbonit të taksive maten me vite, për të fituar pasqyrë më të detajuar mbi ndikimin e transportit taksi në emetimet e gazeve serrë, dhe rrjedhimisht në ndryshimet klimatike.

Në vendet e zhvilluara anëtare të BE-së, përveç investimeve masive në hekurudhë për transportin masiv të udhëtarëve dhe zhvillimin e transportit të biçikletave dhe automjeteve elektrike, ka rregulla të rrepta se cilat mjete mund të përdoren në transportin taksi. Danimarka, për shembull, ka vendosur objektivin që prej vitit 2025 të gjitha taksitë e reja në qytete nuk duhet të emetojnë fare dyoksid karboni, ndërkohë që të gjithë taksistët nga viti 2030 do të duhet të kenë automjete me emetim zero të gazrave serrë.

Duke u kthyer në Maqedoni, të dhënat nga “Raporti i tretë dyvjeçar për ndryshimet klimatike” i përgatitur në vitin 2020 nga Ministria e Mjedisit Jetësor dhe Planifikimit Hapësinor tregojnë se sektori i transportit – Energjetika shënon rritje të emetimeve të gazeve serrë ndër vite. Përkatësisht,transporti e ka rritur ndjeshëm pjesëmarrjen e tij në prodhimin e gazrave të dëmshme të matura në ekuivalentë të dioksidit të karbonit në periudhën 1990-2016. Në periudhën para shpërbërjes së Jugosllavisë, transporti kishte pjesëmarrje prej 8,2 për qind, ndërsa në vitin 2016 ajo përqindje u rrit në 28,1 për qind.

Studimi për proporcionin e ndotësve në Shkup, e cila u prezantua pranverën e kaluar dhe u zhvillu në kuadër të projektit “Përballja me ndotjen e ajrit në qytetin e Shkupit” tregoi se trafiku është burim i ndotjes së ajrit të Shkupit gjatë gjithë vitit, krahas industrisë dhe djegies së naftës dhe mazutit. Matjet në dy lokacione në Shkup – Karposh dhe Novo Lisiçe, treguan se atje trafiku ishte burimi i dytë më i rëndësishëm i ndotjes në Novo Lisiçe dhe si ndotës gjendet pas ngrohjes së amvisërive.

Redaksia
Publikuar nga Redaksia 18 Maj, 2022 00:27

Marketing Politik - Çmimore

Presidenciale | Parlamentare