Dekadat e manipulimit në libra: Shkolla që edukon paragjykim, jo qytetari

Flaka
Botuar nga Flaka 11 Dhjetor, 2025 22:18

Dekadat e manipulimit në libra: Shkolla që edukon paragjykim, jo qytetari

Opinion nga Driton Zenku

Kur fëmijëve u mësohet urrejtja: Enciklopedia, librat shkollorë dhe prodhimi industrial i paragjykimit ndaj shqiptarëve,

Librat shkollore – Shqiptarët nuk kërkojnë privilegje – kërkojnë të vërtetën

Kur shikojmë gabimet në librat shkollorë, nga enciklopedia famëkeqe e MANU-s, tek gjeografia e fundit për klasën e shtatë, historitë e deformuara, hartat e manipuluara, abetaret dhe tekstet e gjuhës maqedonase, bëhet e qartë: këto nuk janë vetëm gabime të rastit.

Rasti i Kosovës si “Kosova dhe Metohia” nuk është gabim teknik;

Përshkrimet diskriminuese të shqiptarëve si “problem social” nuk janë aksidentale;

Shfaqja e shqiptarëve si ardhacakë në historinë e shekujve nuk mund të ndodhë pa qëllim;

Zhdukja e figurave shqiptare nga abetaret dhe tekstet e lëndëve të tjera nuk është rastësi.

Këto janë gabime të qëllimshme të riprodhuara nga akademikë, profesorë dhe institucione arsimore maqedonase, shpesh pjesë e komisioneve që hartojnë kurrikulat dhe recensojnë librat. Ky nuk është thjesht një gabim i individit; është një model i qëndrueshëm institucional, një rrjet ndikimi që përsërit të njëjtat deformime në libra të ndryshëm, për vite me rradhë.

ndikimi mbi fëmijët dhe shoqërinë

Gabimet e vazhdueshme në libra nuk janë vetëm gabime akademike. Ato:

edukojnë breza fëmijësh me paragjykime etnike,

përforcojnë stereotipe negative dhe ndarje sociale,

reduktojnë njohjen e identitetit dhe historisë së shqiptarëve,

krijojnë një narrativë ku shqiptarët nuk janë pjesë e vendit që ata jetojnë.

Një fëmijë që hap librin dhe sheh identitetin e tij të zhdukur ose paraqitur si problem social mëson urrejtje, inferioritet dhe pasivitet, jo historinë dhe qytetarinë. Ky është dëm që zgjat për dekada dhe që është i vështirë për t’u korrigjuar.

përgjegjësia e akademikëve dhe institucioneve

Në këtë kontekst, nuk mund të flitet më për “gabime të rastit”. Përgjegjësia është akademike dhe institucionale:

autorët e librave duhet të jenë të vetëdijshëm për ndikimin e përmbajtjes,

recensentët dhe komisionet e kurrikulave nuk mund të kalojnë sitën e librave me deformime,

institucionet shtetërore duhet të mbajnë përgjegjësi për aprovimin dhe përdorimin e librave me fyerje ose deformime historike.

Ky është problem politik dhe ideologjik, jo teknik. Ai prek identitetin dhe dinjitetin e një komuniteti të tërë dhe krijon breza me paragjykime të brendshme që do të ndikojnë në marrëdhëniet etnike për shumë vite.

zgjidhjet e domosdoshme

Për të ndaluar këtë cikël, duhet vepruar menjëherë:

Rishikim i plotë i librave problematikë – tërheqje e çdo teksti që fyen, deformon ose minimizon shqiptarët.

Komisione multietnike dhe profesionale – historianë, gjeografë, gjuhëtarë dhe pedagogë shqiptarë dhe ndërkombëtarë.

Përgjegjësi ligjore dhe profesionale – autorët dhe recensentët e librave duhet të mbajnë përgjegjësi, dhe institucionet duhet të vendosin mekanizma monitorimi.

Reforma dhe trajnimi i mësuesve – mësuesit duhet të trajnohen për qasje multietnike dhe objektive.

Transparencë dhe pjesëmarrje qytetare – publikimi i librave, listave të aprovuar dhe mundësia për reagim qytetar.

Vetëm duke ndjekur këto hapa mund të ndërtohet një sistem arsimor i drejtë, ku fëmijët shqiptarë nuk ndihen më të huaj në vendin e tyre dhe ku çdo komunitet respektohet dhe përfaqësohet korrekt në tekstet shkollore.

përfundim

Gabimet në librat shkollorë të Maqedonisë së Veriut nuk janë rastësi. Ato janë rezultat i një sistemi që riprodhon paragjykime, përmes akademikëve, profesorëve dhe institucioneve shtetërore.

Ndryshimi kërkon vendosmëri, transparencë dhe reformë të thellë. Fëmijët e këtij vendi meritojnë të vërtetën, jo urrejtjen, histori të plotë, jo falsifikime, dhe një arsim që i integron, jo i përjashton. Vetëm kështu mund të ndërtohet një shoqëri e drejtë, paqësore dhe europiane.

Vijon ditën e premte…

Flaka
Botuar nga Flaka 11 Dhjetor, 2025 22:18
Shënim: Disa imazhe gjenden nga interneti, që konsiderohen të jenë në domenin publik. Nëse dikush pretendon pronësinë, ne do të citojmë autorin, ose, sipas kërkesës, do të heqim menjëherë imazhin.

Marrja e paautorizuar e teksteve dhe videove me të drejtë autoriale ose ndonjë përmbajtje të ngjashme pa pëlqimin paraprak me shkrim të Flaka Media do të konsiderohet shkelje e të drejtave autoriale dhe për këtë Flaka e ruan të drejtën të kërkojë kompensim përkatës monetar.Mosrespektimi dhe abuzimi i të drejtave autoriale dhe të drejtave simotër dënohet me ligj.Çdo marrje e paautorizuar, shfrytëzim, përdorim apo publikim i tekstit, fotografitë ose videot apo çfarëdo përmbajtje tjetër e ngjashme që paraqet pronësi të Flaka Media, pa pëlqim paraprak me shkrim nga redaksua, ndalohet rreptësisht dhe për të njëjtën paguhet kompensim përkatës financiar, për çka pronari ka të drejtë të nis procedurë përkatëse.Në rast të marrjes së teksteve autoriale dhe videove apo çfarëdo përmbajtje tjetër, në mënyrë të obligueshme nevojitet pëlqim paraprak nga Flaka Media dhe vendosje të linkut që do të çojë deri në web faqen e Flaka Media.