INTERNETI nuk do të jetë më i njëjti: Google sapo përditësoi algoritmin e tij

Abedin Bilalli
Botuar nga Abedin Bilalli 28 Maj, 2024 19:51

INTERNETI nuk do të jetë më i njëjti: Google sapo përditësoi algoritmin e tij

Një industri në rritje e botuesve të pavarur që krijojnë përmbajtje origjinale që Google dëshiron të promovojë është shkatërruar pas një sërë ndryshimesh të mëdha në algoritmin që drejton kërkimin e tij.

Siç shkruan BBC, shembull është faqja e internetit HouseFresh.com, e cila u lançua në vitin 2020 nga çifti Navarro për cilësinë e freskuesve të ajrit të brendshëm. Giselle Navarro dhe bashkëshorti i saj furnizuan bodrumin e tyre me freskues, kryen teste shkencore dhe shkruan artikuj për të ndihmuar klientët të luftojnë reklamat. Pas lançimit të faqes së tyre, gjigandi i teknologjisë Google filloi të shfaqte HouseFresh.com në krye të rezultateve të kërkimit (Google Search). Faqja është kthyer në një biznes të vërtetë me 15 punonjës dhe plane të mëdha për të ardhmen. Dhe më pas, në shtator 2023, Google bëri një nga një seri përditësimesh kryesore të mundësuara nga motori i tij i kërkimit.

– Kjo na shkatërroi. Papritur, termat e kërkimit që dikur hidhnin jashtë HouseFresh po dërgonin njerëz në revistat kryesore të stilit të jetesës që me sa duket as nuk i testonin produktet. Artikujt janë plot me informacione që unë e di se janë të gabuara – tha Navarro.

Përditësimi i dytë i algoritmit të Google ishte këtë mars dhe pasojat ishin edhe më të këqija, shkruan BBC. Faqja e Navarro-s ra nga mijëra vizitorë të përditshëm në qindra, shumë shpejt shumica e punëtorëve u pushuan nga puna dhe pronarët thonë se ata përballen me shkatërrim nëse asgjë nuk ndryshon.

Google pretendon se ndryshimet do të përfitojnë nga uebi dhe ndryshimet në algoritmin e Kërkimit janë vetëm fillimi.

“Rishikimi i inteligjencës artificiale”

Javën e kaluar, CEO i kompanisë Sundar Pichai njoftoi hapin më të rëndësishëm në historinë e Google Search. Thënë kështu, Google Search do të japë përgjigjet e veta të krijuara nga AI për shumë nga pyetjet tona, dhe kjo veçori quhet Përmbledhje e AI. Ajo tashmë është shpërndarë për përdoruesit në SHBA.

-Rezultati është një produkt që bën punën për ju. “Google Search” është inteligjencë artificiale gjeneruese në nivelin e kuriozitetit njerëzor – tha ai.

Ky është vetëm një nga një numër ndryshimesh dramatike që Google ka bërë në produktin e tij kryesor gjatë dy viteve të fundit dhe një gjë është e sigurt – përpjekjet e kompanisë do të kenë një ndikim të madh në atë që shumë prej nesh shohim kur hyjmë në internet.

Abuzimi i SEO

Sipas BBC, ndryshimet janë bërë sepse Google e kupton që rrjeti ka një problem. Interneti dominohet nga Optimizimi i Motorit të Kërkimit (SEO), një teknikë e krijuar për të optimizuar artikujt dhe faqet e internetit për njohje më të mirë nga Google Search. Kompania madje ofron rekomandime, mjete dhe këshilla SEO për pronarët e faqeve.

Por SEO mund të abuzohet.

Pronarët e faqeve të internetit të bizneseve kanë kuptuar se ndonjëherë mund të fitoni më shumë para duke krijuar përmbajtje që u përshtatet algoritmeve të Google dhe jo qenieve njerëzore që supozohet t’u shërbejë. Për shembull, nëse kërkoni për “atletet më të mira për femra”, rezultatet janë shpesh plot me faqe që kanë pak informacion të dobishëm, por janë mbytur në reklama dhe lidhje me faqet e shitjes me pakicë që u japin botuesve një ulje të fitimeve.

Pasojat befasuese të përditësimit

Lufta e Google kundër rezultateve të padëshiruara të kërkimit (spam) është intensifikuar. Pas ndryshimit të tretë të algoritmit këtë mars, kompania tha se rezultati ishte “45 për qind më pak përmbajtje me cilësi të ulët dhe joorigjinale në rezultatet e kërkimit.”

Por përditësimi ka gjithashtu disa pasoja befasuese.

Për shembull, të dhënat nga mjeti analitik SEMrush sugjerojnë se faqja e New York Magazine ka humbur 32 për qind të trafikut të kërkimit në Google gjatë gjashtë muajve të fundit, ndërsa GQ.com është ulur 26 për qind. Ekspertët dhe disa drejtues mediash dhe pronarë faqesh interneti i thanë BBC-së se tendencat e gjera në të dhëna ishin “shumë reale”.

Në vend të atyre faqeve, një platformë do të shihet shumë më tepër – “Reddit”.

Sipas SEMrush, Reddit pa një rritje prej 126 për qind në trafikun e kërkimit në Google. Reddit nuk është i vetmi përfitues i përditësimit të fundit të algoritmit të Google. Të dhënat e SEMrush tregojnë se faqet e tjera që gjenerojnë përdorues si Quora dhe Instagram kanë parë një rritje të ngjashme astronomike dhe ka pasur kërcime mbresëlënëse në LinkedIn dhe Wikipedia. Por rezultatet e Google janë “derisa një ditë është errësirë, dita tjetër është duke gdhirë”. Nëse një motor kërkimi dërgon trafik në një faqe, ai duhet ta largojë atë nga një tjetër dhe pasojat për humbësit në këtë ekuacion me Reddit janë po aq dramatike, sipas BBC.

-Është thuajse sikur Google të ketë projektuar përditësimin e algoritmit për të synuar në mënyrë specifike blogerët e vegjël. “Kam biseduar me shumë njerëz të cilëve sapo u fshinë gjithçka,” tha Ray.

Një numër i pronarëve të faqeve të internetit dhe ekspertëve të kërkimit i thanë BBC-së se kishte një zhvendosje të përgjithshme në rezultatet e Google drejt faqeve të markave të mëdha dhe larg sajteve të vogla dhe të pavarura, të cilat dukeshin krejtësisht të shkëputura nga cilësia e përmbajtjes. Daniel Hart, kryeredaktori i faqes së lajmeve Ready Steady Cut, i tha BBC-së se trafiku i tyre “u përgjysmua menjëherë” pas përditësimit të shtatorit të Google dhe po përkeqësohet.

– Ne u mundëm nga gjërat e “Reddit”, por po zëvendësohemi nga faqet spam që vjedhin përmbajtjen tonë. Nuk ka kuptim – tha ai.

“Krimi më i madh i krijuar nga inteligjenca artificiale”

Por pronarët e faqeve dhe krijuesit e përmbajtjes thonë se “fyerja” më e madhe janë përgjigjet e gjeneruara nga AI. Google pretendon se “rishikimet e tij të inteligjencës artificiale” do të jenë të dobishme për faqet e internetit. Liz Reed, kreu i kërkimit të Google, tha në një postim në blog se rezultatet e kërkimit të AI në fakt rrisin trafikun që Google dërgon në sajte. Por ndërsa disa pronarë faqesh pretendojnë se trafiku i tyre është ulur për shkak të kërkimeve të AI që “u përgjigjen pyetjeve sipërfaqësisht dhe shpesh gabimisht”, të tjerë pretendojnë se AI i Google po vjedh përmbajtjen e tyre.

Google pranon se mjeti i AI mund të japë informacione të pasakta, por ata tregojnë se janë duke punuar vazhdimisht për të përmirësuar rezultatet. Kompania – e cila kontrollon mbi 90 për qind të kërkimeve në botë – pretendon se suksesi i tyre buron vetëm nga fakti se ata prodhojnë produkte superiore. Një zëdhënës i Google tha se kompania përballet me “konkurrencë të madhe” dhe se njerëzit kanë shumë zgjedhje kur kërkojnë informacion në internet.

Abedin Bilalli
Botuar nga Abedin Bilalli 28 Maj, 2024 19:51