Sa kushton zëvendësimi i një baterie automjeti elektrik?

Driton Zenku
Botuar nga Driton Zenku 26 Gusht, 2024 19:57

Sa kushton zëvendësimi i një baterie automjeti elektrik?

Nëse makinat elektrike janë më të shtrenjta se një model ekuivalent me benzinë ​​ose hibrid, kjo është kryesisht për shkak të kostos së baterive, qelizat e të cilave përdorin materiale të rralla. Në varësi të markave, ajo varion midis 17% dhe 30% të kostove të prodhimit.

Ky çmim i lartë bëhet edhe më i kripur kur për ndonjë arsye bateria duhet të ndërrohet. Llogaritjet tregojnë shuma nga 4,000 deri në 33,000 euro, në varësi të faktit nëse një modul apo e gjithë bateria duhet të ndërrohet. Sigurisht, edhe nga marka. Bateritë janë zemra e automjeteve elektrike. Ata e bëjnë fuqinë të përdorshme në një masë më të madhe ose më të vogël, autonomia varet prej tyre. Një bateri më e madhe do të thotë më shumë kilometra.

Çmimi i baterisë varet kryesisht nga përbërja e saj kimike dhe nga materialet që futen në të – përveç prodhuesit. Për shembull, “LFP” (Litium Iron Fosphate) është më i lirë se bateria “NMC” (Nickel Manganese Cobalt) “Li-Ion”. Në nivelin e paketimit, domethënë. Bateria e plotë, e para kushton rreth 130 dollarë për kWh në Kinë në fund të 2023. NMC me densitet më të lartë energjie kushton rreth 150 dollarë në Evropë dhe rreth 140 dollarë në SHBA për të njëjtin pikë referimi, tregojnë llogaritjet e Bloomberg.

Kështu, bateria 75 kWh për “Tesla Model Y Performance”, të prodhuar në Gjermani, do të kushtojë më shumë se 11.250 euro. Për një makinë gati 60 mijë euro nuk është keq. Në rastin e baterisë 87 kWh të “Renault Scenic Gran Autonomía”, të prodhuar në Francë, çmimi do të rritet në mbi 13 mijë euro. Shkojmë te “Ford F1-50 Lighting” me një bateri 131 kWh – çmimi do të rritet në 18,340 dollarë.

Por këto shuma shumëzohen me dy apo edhe tre herë kur bëhet fjalë për zëvendësimin e baterisë. Le të kthehemi te shembulli i Renault. Bateria mbresëlënëse 87 kWh e ScenicE-Tech në versionin me rreze të gjatë kushton 25,000 € në Francë. Bateria 60 kWh, me të cilën janë pajisur versionet “SUV”, kushton 3000 euro më pak. Por gjithsesi është 5000 euro më shumë se në “Mégane E-Tech”, i cili përdor saktësisht të njëjtën gjë. Sa i përket “Renault 5 elektrike” të pritur dhe baterisë së tij 52 kWh – kushton 14,400 euro.

Edhe pse këto janë çmime për tregun francez, ato nuk ndryshojnë shumë nga ato në vendet e tjera të BE-së. Dhe kjo pa marrë parasysh punën dhe pjesët e tjera që mund të kenë nevojë të zëvendësohen gjatë procesit. Marka franceze nuk është e vetmja me çmime kaq të larta. Ndërrimi i baterisë së një Hyundai Ioniq 5 me një bateri pak më shumë se 80 kWh mund të kushtojë më shumë se 33,000 euro. Ky është çmimi që klientit i është kërkuar në Kanada – një vend me vetëm 5% TVSH.

Disa klientë të BMW kanë parë oferta për të zëvendësuar baterinë i3 jashtë garancisë për 17,000 €. Në SHBA, një bateri për Ford F-150 Lightning Long Range do të kushtonte rreth 4,400 dollarë për një modul baterie dhe gati 36,000 dollarë (32,000 euro) për të gjithë baterinë.

Ky nuk është problem në vitet e para të jetës së makinës, sepse ka një garanci, dhe është mjaft e gjerë. Shumica e prodhuesve ofrojnë tetë vjet dhe 160,000 km për bateritë e tyre. Por kujdes! Garancia zakonisht zbatohet me një kusht – kur kapaciteti i dobishëm bie nën 70% gjatë kësaj periudhe. Me një bateri 100 kWh, qëndrimi në 70 kWh mund të jetë ende i pranueshëm. Por në një makinë me një bateri 50 kWh që garanton pak më shumë se 300 km autonomi, kjo do të thotë të qëndrosh në vetëm 35 kWh. Dhe në këtë rast, kilometrazhi do të bëhet i papranueshëm.

Frika nga një ndryshim i mundshëm i baterisë mund të ndodhë në makinat elektrike më të vjetra të përdorura: 15 ose më shumë vjet pas tyre. Megjithatë, jeta e dobishme e një baterie makine elektrike është më e gjatë se sa mendoni. Në kushte optimale, duhet të zgjasë nga 15 deri në 20 vjet, në varësi të prodhuesit.

Një studim i fundit i 15,000 makinave elektrike në rrugë midis 2011 dhe 2023 e konfirmon këtë. Zëvendësimi i baterisë me to është një ngjarje e rrallë. Në fakt, vetëm 1.5% iu drejtuan këtij shërbimi. Shumica e baterive të zëvendësuara janë nga modelet më të vjetra të lëshuara para vitit 2015. Ndër më të prekurit janë “Tesla Model S” dhe “Nissan Leaf”.

Pasiguria ekziston me modelet në tregun e përdorur, megjithëse mund të zbuloni se sa jetë ka mbetur në bateri përpara se të blini një makinë elektrike të përdorur. Gjithashtu, sa jetë e dobishme i ka mbetur automjetit elektrik.

Driton Zenku
Botuar nga Driton Zenku 26 Gusht, 2024 19:57