1.5 milionë euro më pak për gjykatat

Driton Zenku
Botuar nga Driton Zenku 12 Shtator, 2024 19:55

1.5 milionë euro më pak për gjykatat

Kufiri i përcaktuar ligjor për gjyqësorin duhet të arrij së paku 0.8 për qind të BPB-së, megjithatë, buxheti i vitit 2023 për gjyqësorin përbën vetëm 0.3 për qind të BPB-së ose 1.5 milionë euro. Revizioni i shtetit ka konstatuar se pushteti qendror ka shkelur edhe Ligjin për Buxhetin Gjyqësor, që parashikon që në rast të rebalancimit të buxhetit, nuk mund të zvogëlohen mjetet e destinuara për financimin e autoritetit gjyqësor

Nga raporti i fundit i publikuar nga Enti Shtetëror i Revizionit (ESHR), është konstatuar se buxheti i vitit 2023 për gjyqësorin përbën vetëm 0.3 për qind të BPB-së dhe është rreth 44 milionë euro. Kufiri i përcaktuar ligjor për gjyqësorin duhet të arrij së paku 0.8 për qind të BPB-së. Ligji për Buxhetin Gjyqësor parashikon që në rast të rebalancimit të buxhetit nuk mund të zvogëlohen mjetet e destinuara për financimin e autoritetit gjyqësor, por me Vendimin për rishpërndarjen e mjeteve ndërmjet përdoruesve buxhetorë të pushtetit qendror dhe ndërmjet fondeve nga dhjetori i vitit 2023 është realizuar zvogëlimi i buxhetit të miratuar për gjyqësorin për rreth 1.5 milionë euro.

“Me revizionet e bëra në vitet e kaluara, si dhe në vitin aktual, konstatuam se kjo dispozitë ligjore nuk është përmbushur në vazhdimësi, gjegjësisht mjetet e ndara nga Buxheti për financimin e autoritetit gjyqësor nuk arrijnë përqindjen e përcaktuar me ligj. Kjo krijon rrezik të financimit të pandërprerë, të qëndrueshëm dhe afatgjatë të autoritetit gjyqësor, duke siguruar pavarësinë dhe autonominë e paraparë kushtetuese dhe ligjore të të njëjtit, si dhe ngadalësimin e reformave të planifikuara në autoritetin gjyqësor”, thuhet në njoftimin e ESHR-së.

Në raportin e publikuar nga ESHR, shpalosen çështjet lidhur me procedurat gjyqësore që zhvillohen para gjykatave kompetente. “Deri në ditën e revizionit nuk dihet rezultati përfundimtar i të njëjtit, prandaj ka paqartësi për implikimet financiare të buxhetit të Gjykatës Themelore Civile Shkup në të ardhmen”, thonë nga ESHR. Nga ESHR konstatuan se Gjykata Themelore Civile Shkup ka rritje të numrit të lëndëve gjyqësore të pazgjidhura nga viti i kaluar, lëndëve të sapo pranuara, lëndëve të zgjidhura si dhe lëndëve të mbetura të pazgjidhura në fund të vitit.

Gjykata Themelore Civile Shkup, deri në kryerjen e revizionit, nuk ka dorëzuar dokumentacion përkatës që do të vërtetonte se sa para kushton saktësisht objekti në të cilin ndodhet gjykata.

“Përkatësisht, objekti është shpërblyer me Vendim të Ministrisë së Drejtësisë të datës 28 shkurt 2000, ku është shënuar vlera e blerjes së objektit, por jo në vendimin e Qeverisë të datës 9 gusht 2017”. Rrjedhimisht, të dhënat e shprehura në bilanc për vlerën e blerjes së objektit rrjedhin nga vendimi i datës 28 shkurt 2000, pra janë të dhëna historike, të trashëguara nga librat e biznesit që janë mbajtur në vitet e mëparshme. Ky kusht ndikon në paraqitjen reale dhe objektive të pozicionit të objekteve të ndërtimit në bilancin e datës 31 dhjetor. Paluajtshmëritë e caktuara në shfrytëzim të përhershëm me vendim të Qeverisë të datës 9 gusht 2017 dhe të shënuara në listën pronësore nuk përputhen me të dhënat e adresës në të cilat gjendet Gjykata Themelore Civile Shkup dhe me vendim të Qeverisë, Gjykata Themelore Civile. Gjykata Shkup i jepet në shfrytëzim të përhershëm pa kompensim lokali afarist me sipërfaqe prej 352.50 metra katrorë në objektin e Televizionit të Maqedonisë. Ndonëse sipas vendimit ishte caktuar një afat prej tetë ditësh për dorëzimin e sendeve të paluajtshme, i njëjti nuk u zbatua dhe sendet e paluajtshme nuk u regjistruan në evidencën kontabël të gjykatës. Mungesa e dokumentacionit që do të konfirmojë vlerën e regjistruar të blerjes së objektit në të cilin ndodhet gjykata, mos regjistrimi i objektit afarist të caktuar, nuk është në përputhje me Ligjin për Kontabilitetin e Buxhetit dhe të Shfrytëzuesve Buxhetor, prandaj edhe auditimi nuk ishte në gjendje të konfirmonte realitetin dhe objektivitetin e të dhënave të deklaruara për pozicionin e objekteve ndërtimore në tërësi”, thuhet në raportin e ESHR-së.

ESHR-ja konstatoi gjithashtu se nuk ka pasur inventar të pasurisë jo-materiale në vlerë prej 113 mijë denarë lidhur me softuerin e kontabilitetit i cili është plotësisht i amortizuar dhe nuk është në përdorim, si dhe një pjesë e pasurisë që disponon gjykata, të cilat nuk janë të shënuara me numra të inventarit. kryera.

Në Gjykatën Themelore Civile të Shkupit janë në proces 147 procedura në të cilat gjykata paraqitet si e paditur nga punëtorët, përkatësisht gjyqtarët, në bazë të punës së kaluar dhe bazës së pagës të llogaritur gabim, zyrtarëve gjyqësorë për shtesa në paga, si dhe Baza e policisë gjyqësore për shtesa të papaguara në pagë dhe kërkesë për bonus pagë për periudhën 2019-2023, në vlerë të përgjithshme prej 2.922.000 denarë. Një pjesë e këtyre procedurave kanë vendim të formës së prerë për pagesë, për të cilin deri në fund të vitit 2023 janë paguar 1.598.000 denarë, përkatësisht janë proceduar 56 lëndë gjyqësore me vlerë prej 974 mijë denarë. Gjykata Themelore Civile e Shkupit është e paditur në bazë të kompensimit të dëmit, për të cilën ka aktgjykim të shkallës së dytë në shumë prej 2.641.000 denarë, ndërsa gjykata bën pjesë në grupin e bashkëdebitorëve.

Revizioni ka analizuar edhe numrin e lëndëve të pazgjidhura nga vitet e kaluara, çështjet e sapo pranuara, të zgjidhura dhe të mbetura në pritje për periudhën nga viti 2021 deri në vitin 2023.

ESHR-ja ka përcaktuar gjithashtu se sipas Ligjit për Shërbimin Gjyqësor, është paraparë që zyrtarët gjyqësor dhe pjesëtarët e policisë gjyqësore të vlerësohen një herë në vit, gjë që do të siguronte monitorim të vazhdueshëm të punës së zyrtarëve gjyqësorë gjatë gjithë vitit dhe nëse është e nevojshme. , propozojnë masa për përmirësim. Këto formularë janë miratuar nga Ministri i Drejtësisë në nëntor 2014, por nuk zbatohen për policinë gjyqësore. Deri më sot, forma dhe përmbajtja e formularit të vlerësimit të policisë gjyqësore nuk është përcaktuar ende. “Duke qenë se rregullorja nuk e parasheh vlerësimin e kategorisë A – administrator i gjykatës, edhe pse Ligji për shërbimin gjyqësor e parasheh, vlerësimi i administratorit të gjykatës nga kryetari i gjykatës nuk bëhet”, kanë thënë nga ESHR. (koha.mk)

Driton Zenku
Botuar nga Driton Zenku 12 Shtator, 2024 19:55